Department of Arts Education

Arts Education 
MA/M.Art.Ed.

2018 - 2019

1st yr Fall 
Dealing
MHV10002DE/ 2 ECTS
S
Heiti potturinn
HEP0104MK / 4 ECTS
S
Kennarastarfið
KEN0206MK / 6 ECTS
S
Rannsóknarsmiðja
RAN0010MK / 10 ECTS
S
Verkefnastjórnun
VST0106MK / 6 ECTS
S
Fagurferði, siðferði og nám
FAG0106MK / 4 ECTS
V
Formfræði- umhverfi
FOR0202MK / 2 ECTS
V
Fríspuni í tónlistarkennslu
FRI0202MK / 2 ECTS
V
Leiklistarmeðferð
LLM0204MK / 2 ECTS
V
Listalestin
LIS0102MK / 2 ECTS
V
Listin að halda fyrirlestur:
Rödd, áheyrileiki og
framkoma

FYR0202MK / ECTS
V
Námsefnisgerð
NÁM0004MK / 4 ECTS
V
Rannsóknarsmiðja II
RAN0204MK / 2 ECTS
V
Stafrænir miðlar og
skapandi skólastarf

SKA0104MK / 4 ECTS
V
Sjálfstætt verkefni
SÉR0000MK / 2/6 ECTS
V
Styrkumsóknir
skapandi greinar

LSF0002MK / 2 ECTS
V
Sýning - flutningur
SÝN0101MK / 2 ECTS
V
Tálgað og tengt við
náttúruna

TÁL0102MK / 2 ECTS
V
Upplifunar- og útinám
UOÚ0102MK / 2 ECTS
V
Ukulele II
UKU0102MK / 2 ECTS
V
1. yr Spring
Kennslufræði sviðslista I
KSVID0110M / 10 ECTS
S
Kennslufræði sjónlista I
KSJON0110M / 10 ECTS
S
Kennslufræði tónlistar
KTON0110MK/ 10 ECTS
S
Heimspeki menntunar
HEM0206MK/ 6 ECTS
S
List fyrir alla
LFA0202MK / 2 ECTS
S
Læsi I
LAE0202MK / 2 ECTS
S
Sálfræði
SÁL0206MK / 6 ECTS
S
Aðferðir tónlistar í kennslu
ATK0002MK / 2 ECTS 
V
From Studio to Classroom
STC0202MK / 2 ECTS 
V
Hlutverk og
möguleikar dansins

HLD0002MK / 2 ECTS 
V
Leikstjórn með ungu fólki
LST0004MK / 4 ECTS 
V
Leikur er list
LEL0206MK / 6 ECTS 
V
Listir og fjölmenning
LIF0206MK / 2 ECTS 
V
Listir og samfélag
LIS04-06MK / 2 ECTS 
V
Listmeðferð í námi I
LMN1144Lv / 4 ECTS 
V
Sjálfstætt verkefni
SÉR0000MK / 2 ECTS 
V
Sjónlistir fyrir
kennara ungra barna

SJKU0202MK / 2 ECTS 
V
Sviðslistir fyrir
kennara ungra barna

SVKU0202MK / 2 ECTS 
V
Sýning - flutningur 
SÝN0101MK / 2 ECTS 
V
Tónlist fyrir
kennara ungra barna

LKT0004MK / 2 ECTS 
V
Umsjónarkennarinn
UMS0202MK / 2 ECTS 
V
2nd yr Fall
Kennslufræði sviðslista II
KSVID0210M/ 10 ECTS
B
Kennslufræði sjónlista II
KSJON0210M / 10 ECTS
B
Kennslufræði tónlistar II
KTON0210MK / 10 ECTS
B
Kennslufræði leikskóla
KLEIK0110M / 10 ECTS
B
Nýmiðlar í kennslu
NÝM0104MK/ 4 ECTS
S
Málstofa I:
Ritun fræðilegs texta

MÁR0102MK/ 6 ECTS
S
Fagurferði, siðferði og nám
FAG0106MK / 4 ECTS
V
Formfræði- umhverfi
FOR0202MK / 2 ECTS
V
Fríspuni í tónlistarkennslu
FRI0202MK / 2 ECTS
V
Leiklistarmeðferð
LLM0204MK / 2 ECTS
V
Listalestin
LIS0102MK / 2 ECTS
V
Listin að halda fyrirlestur:
Rödd, áheyrileiki og
framkoma

FYR0202MK / ECTS
V
Námsefnisgerð
NÁM0004MK / 4 ECTS
V
Rannsóknarsmiðja II
RAN0204MK / 2 ECTS
V
Stafrænir miðlar og
skapandi skólastarf

SKA0104MK / 4 ECTS
V
Sjálfstætt verkefni
SÉR0000MK / 2/6 ECTS
V
Styrkumsóknir
skapandi greinar

LSF0002MK / 2 ECTS
V
Sýning - flutningur
SÝN0101MK / 2 ECTS
V
Tálgað og tengt við
náttúruna

TÁL0102MK / 2 ECTS
V
Upplifunar- og útinám
UOÚ0102MK / 2 ECTS
V
Ukulele II
UKU0102MK / 2 ECTS
V
2nd yr Spring
Lokaverkefni M.Art.Ed. / MA
10/ 20/ 30 ECTS
S
Málstofa II:
Miðlun fræðilegrar vinnu

MÁL0220MK / 0 ECTS
S
Aðferðir tónlistar í kennslu
ATK0002MK / 2 ECTS 
V
From Studio to Classroom
STC0202MK / 2 ECTS 
V
Hlutverk og
möguleikar dansins

HLD0002MK / 2 ECTS 
V
Leikstjórn með ungu fólki
LST0004MK / 4 ECTS 
V
Leikur er list
LEL0206MK / 6 ECTS 
V
Listir og fjölmenning
LIF0206MK / 2 ECTS 
V
Listir og samfélag
LIS04-06MK / 2 ECTS 
V
Listmeðferð í námi I
LMN1144Lv / 2 ECTS 
V
Sjálfstætt verkefni
SÉR0000MK / 2 ECTS 
V
Sjónlistir fyrir
kennara ungra barna

SJKU0202MK / 2 ECTS 
V
Sviðslistir fyrir
kennara ungra barna

SVKU0202MK / 2 ECTS 
V
Sýning - flutningur 
SÝN0101MK / 2 ECTS 
V
Tónlist fyrir
kennara ungra barna

LKT0004MK / 2 ECTS 
V
Umsjónarkennarinn
UMS0202MK / 2 ECTS 
V

 

 

 

 

 

 

 

Curriculum 

Learning outcomes

By the end of her/ his studies, the student possesses knowledge and is able to apply the methods and procedures of arts education. The student is also able to apply her/ his knowledge and skills in a practical way in her/ his profession and/or further studies.
This entails that students should be able to: 

•    Communicate the theories, frameworks, concepts and methods of arts education, both in oral and written expression.
•    Complete lesson and project plans appropriate to each situation and current educational policy and support their implementation with scholarly arguments.
•    Transpose her professional, artistic kowledge to the context of educational theory and use it in the field.
•    Professionally approach questions and concerns that arise during the preparation and execution of teaching sessions.
•    Refer to the most important research methods and studies in the field of arts education.
•    Refer to and build on the most important methods in the field of artistic creation. 
•    Demonstrate personal skill in the creation, development and utilization of ideas in arts education and transmission.
•    Reflect on, and evaluate, his own performance from a professional perspective.
•    Apply the technology and hands-on knowledge demanded by teaching in this field.
•    Document general results, as well as the execution and results of projects and artistic events.
•    Participate in a collaboration in an active manner. 
•    Transmit her skills, ideas and knowledge in the field of the arts to different groups and in different circumstances.
•    Initiate and direct projects in the field of arts education and communication and take responsibility for both individual and team work.
•    Demonstrate the work habits and study skills required by a research-based arts education course at the graduate or postgraduate level.
•    Communicate the results of scholarly projects or research within the academic community and to the public at large.

 

MC Mandatory Course
E Elective Course

Previous years

Curriculum

Please scroll down the page to find the curriculum